EFEKTIVITAS PROGRAM MAGANG KEPENDIDIKAN
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Arslan, F. Y., & Ilin, G. (2018). The effects of teaching practicum on EFL pre-service teachers’ concerns. Journal of Language and Linguistic Studies, 14(2), 265–282. Retrieved from www.jlls.org
Eurika, N. (2016). Kemampuan Praktik Mengajar Mahasiswa PPL Prodi Pendidikan Biologi UNMUH Jember. Jurnal Biologi Dan Pembelajaran Biologi, 1(2), 115–125.
Fathurrahman, & Farih, A. (2019). Implementasi Praktik Pengalaman Lapangan (PPL) Mahasiswa Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris FKIP Universitas Islam Lamongan. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran, 7(2), 77–85.
Fitria, N., & Fidesrinur. (2017). Praktik Pengalaman Lapangan Studi Evaluatif Terhadap Kompetensi Mahasiswa PPL PG PAUD Universitas Al Azhar Indonesia Tahun 2015/2016 Nila. Jurnal AL-AZHAR INDONESIA SERI HUMANIORA, 4(1), 41–52.
Hallaby, S. F., & Hamama, S. F. (2018). Problematika yang Dihadapi Mahasiswa Calon Guru FKIP UUniversitas Abulyatama pada Program Praktik Pengalaman Lapangan. Jurnal Pendidikan Almuslim, VI(1), 1–5. Retrieved from difficulties, student teacher, teacher training program
Hardyanto. (2009). Hambatan Pelaksanaan (PPL) Bagi Mahasiswa Prodi Pendidikan Bahasa Dan Sastra Jawa FBS UNNES. Lingua, 5(1), 63–71.
Hashona, A. H. (2014). Kajian Pelaksanaan Praktik Pengalaman Lapangan ( PPL ) Mahasiswa Fakultas Ilmu Tarbiyah Dan Keguruan. Cendekia, 12(2), 333–351.
Hidayati, S. (2018). Permasalahan Yang Dihadapi Mahasiswa Pendidikan Ekonomi Selama Mengikuti Praktik Pengalaman Lapangan (PPL) Tahun 2018. JPEK, 2(2), 84–94.
Ismail, I., Hasan, H., & Musdalifah. (2018). Pengembangan Kompetensi Mahasiswa Melalui Efektivitas Program Magang Kependidikan MASPUL JOURNAL OF COMMUNITY EMPOWERMENT Jurnal Pengabdian Masyarakat Massenrempulu. MASPUL JOURNAL OF COMMUNITY EMPOWERMENT Jurnal Pengabdian Masyarakat Massenrempulu, 2(1), 8–17. https://doi.org/10.33487/edumaspul.v2i1.48
Majid, A. (2011). Perencanaan Pembelajaran. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Mulyasa, E. (2011). Manajemen Berbasis Sekolah. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Octavianingrum, D., Santosa, D. T. ., & Susantiningrum. (2014). Persepsi Guru Pamong terhadap Kompetensi Mengajar Mahasiswa Praktik Pengalaman Lapangan. Jurnal Pendidikan Administrasi Perkantoran, 3(2), 1–8.
Rhamayanti, Y. (2018). Pentingnya Keterampilan Dasar Mengajar Bagi Mahasiswa Praktek Pengalaman Lapangan (PPL) Prodi Pendidikan Matematika. EKSAKTA Jurnal Penelitian Dan Pembelajaran MIPA, 3(1), 65–72.
Suleman, Q., Aslam, H. D., Habib, M. B., & Gillani, S. U. A. (2011). Effectiveness of the Teacher Training Programmes Offered by Institute of Education & Research, Kohat University of Science & Technology Kohat (KHYBER PUKHTUNKHWA) PAKISTAN. International Journal of Humanities and Social Science, 1(16), 305–317.
Suwandi, J., & Sidik, R. M. (2016). Evaluasi Program Pengalaman Lapangan dalam Membekali Kompetensi Calon Guru. Jurnal Pendidikan Ilmu Sosial, 26(1), 70–79.
Ulla, M. (2016). Pre-service Teacher Training Programs in the Philippines : The Student-teachers Practicum Teaching Experience. EFL JOURNAL, 1(3), 250. https://doi.org/10.21462/eflj.v1i3.23
Utami, B. (2015). Pelaksanaan Magang Profesi Kependidikan Mahasiswa Pendidikan Kimia FKIP UNS. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Sains (SNPS), 336–343.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
![Creative Commons License](http://licensebuttons.net/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
FIPA: Forum Ilmiah Pendidikan Akuntansi is indexed by
![]() | ![]() | ||||
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.