The Effect of Pairwork Technique in Students Reading for Senior High School
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Mursiyah, T. (2017). Upaya Peningkatan Proses Dan Hasil Belajar Bahasa Indonesia Pada Aspek Membaca Cerpen Melalui Pendekatan Kontekstual Bagi Siswa Kelas IX. Kajian Linguistik dan Sastra, 27(1), 68-76.
Aulia, R. (2012). Meningkatkan kemampuan membaca pemahaman pada anak tunarungu. Jurnal Ilmiah Pendidikan Khusus, 1(2), 347-357.
Prianto, J. S. (2020). Budaya baca untuk kemajuan suatu bangsa. Buletin Perpustakaan Universitas Islam Indonesia, 3(1), 1-20.
Afria, R. (2021). Penguatan Kemampuan Literasi Pada Mahasiswa Fakultas Ilmu Budaya Universitas Jambi. BERNAS: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(1), 6-13.
Phonna, M. Meningkatkan Kemampuan Membaca Pemahaman Teks News Item dengan Collaborative Strategic Reading (CSR).
Kholiq, A., & Luthfiyati, D. (2018). Tingkat Membaca Pemahaman Siswa Sman 1 Bluluk Lamongan. Reforma: Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran, 7(1), 1-11.
Tarigan, J., & Sanjaya, R. (2013). Creative digital marketing. Elex Media Komputindo.
Pamuji, D. S. (2017). Kemampuan membaca cepat dengan metode skimming siswa kelas xi ips sma negeri 3 merlung tahun ajaran 2016/2017. Pena: Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra, 6(2).
Si, N. M. (2020, November). UPAYA PENINGKATAN HASIL BELAJAR AKUNTANSI DENGAN MENGGUNAKAN PENGEMBANGAN MODEL PEMBELAJARAN THINK TALK WRITE (TTW) PADA SISWA SMK AL-WASHLIYAH 3 MEDAN. In PROSIDING SEMINAR NASIONAL HASIL PENELITIAN (Vol. 3, No. 1, pp. 150-155).
Lestari, R. (2019). Meningkatkan Kemampuan Pemahaman Membaca Siswa Sma N 2 Rantau Selatan Menggunakan Metode Think Aloud. Red: Revolution of English Department Journal, 3(2).
Fauziah, E. R. (2013). Pengaruh game online terhadap perubahan perilaku anak SMP Negeri 1 Samboja. Ejournal Ilmu Komunikasi, 1(3), 1-16.
Storch, N. (2005). Collaborative writing: Product, process, and students’ reflections. Journal of second language writing, 14(3), 153-173.
Rofi’ah, A., & Ma’rifah, U. (2018). The Effect of four square writing method (FSWM) through picture series in writing narrative text for eleventh grade at SMA Nusantara Balongpanggang. Journal of English Teaching, Literature, and Applied Linguistics, 1(2), 50-61.
Sumarsono, D., Hanan, A., Bagis, A. K., & Ayumaryani, P. P. (2020). Partner Reading; Pumping up the Students’ Reading Comprehension?. Journal of Languages and Language Teaching, 8(3), 297-306.
Laia, T. (2022). IMPLEMENTING PAIR WORK TECHNIQUE TO IMPROVE STUDENTS’READING ABILITY ON DESCRIPTIVE TEXT AT THE ELEVENTH GRADE OF SMA NEGERI 1 AMANDRAYA. FAGURU: Jurnal Ilmiah Mahasiswa Keguruan, 1(2), 34-46.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Icha Theresia Suparno Putri

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.