PENGARUH HARGA, KUALITAS PRODUK, PROMOSI DAN KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK SKINCARE SCARLETT WHITENING

Ardhia Vici Garniva, Heny Sidanti, Apriyanti Apriyanti

Abstract


This research aims to determine the influence of price, product quality, promotion, and service quality on purchasing decisions for Scarlett Whitening skincare. The research method used is a quantitative approach. The sample in this study was 260 respondents. Data collection uses a questionnaire. Data analysis techniques are multiple linear regression analysis, t test, f test. Data processing in this study used SPSS version 25. The results showed that (1)  price had a positive and significant effect on the decision to purchase Scarlett whitening skincare products in Madiun, (2) product quality had a positive and significant effect on the decision to purchase Scarlett whitening skincare products in Madiun, (3) promotion had a positive and significant effect on purchasing decisions for Scarlett Whitening skincare products in Madiun, (4) service quality has a positive and significant influence on purchasing decisions for Scarlett Whitening skincare products in Madiun, (5) Price, Product Quality, Promotion and Service Quality together (simultaneously) have a significant influence on purchasing decisions for skincare products scarlett whitening in Madiun.

Keywords: Price, Product Quality, Promotion, Service Quality, Purchasing Decisions.


Full Text:

PDF

References


Achmad Irsyandi, Feti Fatimah, N. (2024). Analisis Kualitas Produk, Kepuasan Pelanggan, Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Ulang Produk (Studi Kasus pada Larissa Skincare Jember). BUDGETING : Journal of Business, Management and Accounting. Universitas Muhammadiyah Jember, 5(2), 633–650.

Fadilah Adheyanti Arifin Putri, Nur Hidayati, T. A. (2023). Pengaruh Promosi, Harga, Kualitas Produk terhadap Keputusan Pembelian Skincare Somethinc (Studi Kasus Pada Mahasiswa Manajemen FEB UNISMA Angkatan 2020). Riset, Jurnal Prodi, Manajemen Fakultas, Manajemen Unisma, Bisnis, 12(01), 510–518.

Fatmala, A. (2022). Pengaruh Review Produk Dan Iklan Sebagai Media Pemasaran Terhadap Minat Konsumen Pada Scarlet Whitening. Jurnal Gemah Ripah. Jurnal Bisnis. Program Studi Administrasi Bisnis, Fakultas Sosial Dan Ilmu Politik, Universitas 17 Agustus 1945 Surabaya, 2(1), 1–18.

Fitri, N., Rachma, N., & Normaladewi, A. (2023). Pengaruh Brand Ambassador, Harga, Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Skincare Whitelab (Studi Kasus Pada Mahasiswi Prodi Manajemen FEB Universitas Islam Malang). Elektronik Jurnal Riset Manajemen, 12(02), 221–232.

Haslindah, A., Suharni, Nadiya, N. mujahidah, & Sanpratiwi. (2022). Sistem Pendukung Keputusan Pemilihan Jenis Skincare Berdasarkan Jenis Kulit Wajah Menggunakan Metode Weighted Product (WP). Jurnal Teknologi Dan Komputer (JTEK), 2(02), 196–201. https://doi.org/10.56923/jtek.v2i02.98

Ma’ruf Hidayat, Ni Wayan Eka Mitariani, I. G. A. I. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Persepsi Harga dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Pada Pelanggan Alfamart di Jalan Tangkuban Perahu, Kerobokan Badung. Jurnal Manajemen Fakultas Ekonomi Dan Bisnis, Universitas Mahasaraswati Denpasar, 1(4), 67–78. http://e-journal.unmas.ac.id/index.php/emas/article/view/1229

Maryam Batubar , Purnama Ramadani Silalahi , Sri Aderafika Sani, Rima Rizki Syahputri, V. L. (2022). Pengaruh Promosi, Kualitas Produk dan Harga terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Produk Scarlett Whitening: Studi Kasus pada Mahasiswi FEBI UIN Sumatera Utara. Al-Kharaj : Jurnal Ekonomi , Keuangan & Bisnis Syariah. Universitas Islam Negeri Sumatra Utara, 4(5), 1327–1342. https://doi.org/10.47467/alkharaj.v4i5.931

Montolalu, N. A., Tumbel, T. M., & Walangitan, O. C. (2021). Pengaruh Kualitas Produk terhadap Keputusan Pembelian Skincare Scarlett Whitening pada Platform Digital. Program Studi Ilmu Administrasi Bisnis Fakultas Ilmu Sosial Dan Politik Universitas Sam Ratulangi, 2(4), 272–275.

Panjaitan, I. (2016). Pengaruh Pelayanan Dan Harga Pada Go-Jek Terhadap Kepuasan Konsumen Dengan Minat Sebagai Variabel Moderating (Study Kasus Pada Mahasiswa Universitas 17 Agustus 1945 Jakarta). Media Studi Ekonomi. Program Studi Akuntansi Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Universitas 17 Agustus 1945 Jakarta, 19(2), 43–55.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


 

 

 

 

 

 

 

Editorial Office:

Universitas PGRI Madiun

Kampus 3 Lantai 2

Fakultas Ekonomi dan Bisnis

Jl. Auri no. 14-16 Madiun